ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΑ

Τι είναι τα κονδυλώματα;

Τα κονδυλώματα είναι καλοήθεις όγκοι του δέρματος και των βλεννογόνων των γεννητικών οργάνων και των δύο φύλων. Η κλινική εικόνα που παρουσιάζουν είναι ογκιδίων με ανώμαλη επιφάνεια και δεν συνοδεύονται από συμπτώματα. Οφείλονται στον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων (humanpapillomavirus, HPV).

Πώς μεταδίδονται;

Η μετάδοση του ιού γίνεται, κατά κύριο λόγο, με τη σεξουαλική επαφή, είτε από τον κόλπο ή τον πρωκτό.

Ποια τα προβλήματα, που σχετίζονται με τον ιό HPV;

Στις γυναίκες, ο ιός έχει συσχετιστεί με την εμφάνιση καρκίνου του τραχήλου της μήτρας. Παράλληλα, τελευταίες έρευνες έχουν υποδείξει ό,τι, σε κάποιες περιπτώσεις, ο στοματοφαρυγγικός καρκίνος σχετίζεται, επίσης, με το ιό. Ο εμβολιασμός των γυναικών έχει βοηθήσει σημαντικά στην ελάττωση του HPV. Για τους άνδρες, πραγματοποιούνται μελέτες για να διαπιστωθεί αν το εμβόλιο είναι ασφαλές και αποτελεσματικό.

Υπάρχει εξέταση ανίχνευσης του ιού;

Για τις γυναίκες η ανίχνευση του ιού πραγματοποιείται μετά το PAP τεστ . Στις μέρες μας, δεν έχει εγκριθεί κάποια αντίστοιχη εξέταση για τους άνδρες, η οποία θα ανιχνεύσει το ιό HPV. Δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, κάποια γενική εξέταση και για τα δύο φύλα.

Πώς αντιμετωπίζονται;

Δυστυχώς, δεν υπάρχει διαθέσιμη θεραπεία για την εκρίζωση του ιού από το σώμα, αλλά μόνο για την καταστροφή της κλινικής του εκδήλωσης, δηλαδή των κονδυλωμάτων.

Πάντοτε, μετά το πέρας της θεραπείας, υπάρχει ο κίνδυνος υποτροπής, οπότε συνιστάται συστηματική και μακροχρόνια παρακολούθηση, από το θεράποντα ιατρό.

Η θεραπεία που εφαρμόζεται είναι εξατομικευμένη και σε γενικές γραμμές επιλέγεται μία από τις παρακάτω μεθόδους:

•    Laser. Τα κονδυλώματα εξαχνώνονται με τη χρήση laser CO2 .

•  Κρυοχειρουργική. Για την καταστροφή των κονδυλωμάτων χρησιμοποιείται η ψύξη με υγρό άζωτο σε θερμοκρασία  - 196 βαθμών Κελσίου.

•    Ηλεκτροχειρουργική. Μέθοδος εναλλακτική του laser CO2

•  Χειρουργική αφαίρεση. Μόνο στη περίπτωση μεγάλου μεγέθους κονδυλωμάτων.

Οι παραπάνω θεραπευτικές μέθοδοι εφαρμόζονται, με επιτυχία, στο ιατρικό μας κέντρο και με τη χρήση των πιο εξελιγμένων μηχανημάτων που διαθέτουμε.

Υπάρχει όμως και η δυνατότητα κατ' οίκον θεραπείας από τον ίδιο τον ασθενή, με την καθοδήγηση του θεράποντος ιατρού.

Σε αυτήν την περίπτωση μπορούν να εφαρμοστούν:

•    Ποδοφυλλοτοξίνη. Ουσία που καταστρέφει τα κονδυλώματα

•    Ιμικουιμόδη. Ουσία ανοσοτροποποιητική, που αντιμετωπίζει την πάθηση μέσω ενεργοποίησης των ανοσολογικών μηχανισμών του ασθενή.